Skolångest

Ja, jag är ganska bra på det här med ångest. Kan få ångest över det mesta faktiskt. Men den är fullt kontrollbar. Annars så hade jag nog gått under.

Idag drabbades jag av rejäl "Hjälp-jag-ska-verkligen-börja-plugga"-ångest. Det var nästan så jag började hyperventilera när jag insåg att jag behövde gjort igår. Jag ska alltså börja läsa samhällskunskap högskolenivå. Detta ska jag göra på distans. Så idag klev jag in i kursrummet och inser att det är utrustning att fixa, såsom program till datorn och headset, det är böcker jag måste få tag på och jag måste försöka sätta mig in i allt nu!

Efter en snabb genomgång av litteraturlistan och sedan en titt på mitt konto så blev det bibliotekskatalogen och fjärrlån. Så nu håller jag tummarna. Har råd med typ 1-2 böcker om jag struntar i att leva. Dessutom måste jag få iväg papper till CSN så jag får pengar när jag pluggar med!

Efter att jag gått i ångestdimma i några timmar tog jag mig i kragen och gjorde mig ordning lite och drog in till Skövde. Började på MediaMarkt där jag köpte utrustningen jag behöver för lektionerna för att sedan åka in till stan och fika med massa sötnosar Norma Jean. Blev kaffe och kladdkaka. Dock är det nog nåt fel på mig då jag inte hamnade i chokladhimlen av kladdkakan utan tyckte att den kunde ju faktiskt kvittat. Åt den mest för att ha nåt till min medicin. Försökte få med Nemo hem som städhjälp men han valde bror och Guitar Hero istället. Konstig pojk!

Nu är jag återigen hemma. Funderar på allt. Röksugen som hell. Har inte rökt på ganska många timmar nu. Borde verkligen sluta upp med att röka! Jag har konstaterat att jag röker på halvtid. Inte bra. Varken bra för hälsan eller min ekonomi.

Nu ska jag försöka dra upp mig ur skiten lite så jag inte tycker att det är dags att lägga sig redan. För trött är jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0