Köpte terrarie och kom hem tomhänt

Idag hämtade jag upp syster för att ta en tur i min lilla rosthög i hopp om att få plats med ett terrarie där i. Det började med en sväng till Skara där vi var inne på Coop och ÖoB för att sedan bege oss mot säljaren. Jag ringde och sa att jag var på väg. Dock fastnade vi i en bilkö på vägen vilket resulterade i att vi blev väldigt uttråkad och hade kul åt minsta lilla grej.

Vi kom fram och fällde ner baksätet och skuffade i terrariet bara för att konstatera att det inte gick in. Den snälla säljaren fixade lite rep och band ihop luckan med bilen och med knäna vid hakan gasade jag in till Mariestad. Där fanns Rickard som snällt hjälpte mig att hitta plats åt mitt terrarie så nu står det i min lillebrors extrasäng tills min far kört hit det åt mig. Vi fastnade en bra stund med Rickard, vi drack kaffe, tittade på tv och pratade. Var riktigt trevligt. Får verkligen försöka att komma iväg oftare till Mariestad.

Till slut fick vi dock bege oss hemåt. Dock stannade vi till på Max på vägen hem. Gott. Väl hemma så myste jag med Evert lite innan Nanna och Texas kom då Evert fick sin mat. Dock blev denna matningen lite annorlunda eftersom Evert attackerade maten med en gång, han släppte aldrig taget om mitt finger som han hade. Förutom när han fick för sig att göra ett rymningsförsök med halva musen utanför. Dock kom han inte långt innan jag fick fatt på honom och han fick återgå till burken. Dock slapp han ha locket på eftersom jag höll i honom.

Följde med Nanna hem sen och lånade hennes Playstation 2 tillsammans med spelen Guitar Hero och Sims Castaway. Ska försöka komma upp i tid imorn nu bara och komma bort till henne på fika och lämna min DVD-spelare som jag lovat.

Nu ska jag försöka sova för jag är jättetrött. Har varit det sen igår typ. Kom inte upp i morse utan kom fram till att jag ska jobba en dag i oktober sen istället och sov ut i dag. Men inte hjälpte det en massa. Fortfarande trött jag.

Sov gott nu alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0