Funderingar över livet

Idag har jag haft en sån där dag som bara flytit på. Igår hade jag en dag då jag var väldigt trött. Slutade kvällen på soffan tillsammans med Bänken och vaknade inte förrän strax innan ett idag. Därefter försökte jag ta ett tag i min lägenhet. Vilket resulterade i att jag diskade och tvättade.

Var i Tidaholm igår och hälsade på farmor och farbror. Farmor satt jag länge och pratade med. Det är alltid lika trevligt. Hon är så klok och rolig. Hon berättar gärna saker och jag lyssnar gärna på dessa saker.

Vi åkte sen till farbror där jag kollade på hans överblivna kakel. Vi bestämde sen att han ska komma med kaklet nästa lördag och sätta upp det åt mig. Tills dess ska jag riva det gamla samt spackla. Till min hjälp har jag frågat Bänken. Hon har ju faktiskt en kofot i verktygslådan. Det har ju inte jag, fast sen har inte jag gått bygg heller.

Och sen har jag faktiskt bestämt mig nu. Ska faktiskt sluta röka. Nästa vecka är planerat. Har dock inte bestämt vilken dag. Jag har valt att ta detta beslut då min astma har börjar återkomma lite och då jag absolut inte vill börja med massa mediciner igen så tänkte jag sluta röka och se om jag mår bättre av det. Och så skriver jag om det på bloggen nu bara för att folk ska kunna läsa det och jag inte ska få för mig att inte stå fast vid det. Stort beslut. Det är trots allt typ tre år sen jag slutade senast. Och höll upp i över nio månader. Och började igen. Hoppas på bättre tur denna gången.

Nu kommer strax Bänken och vi ska kolla på film och mysa lite. Börjar inte jobba förrän 14.00 imorn och det är inte mycket städning kvar. Tänkte försöka ta en tur i lägenheten med snabeldraken bara innan jag får besök i helgen.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ville inte testa nåt nytt som jag eventuellt inte trivs i nu när jag ska iväg på galor och galej =)

2008-10-09 @ 21:23:03
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0