Rosthögen

Jag fick iväg rosthögen till verkstad idag med. Jag är riktigt glad över det. Mekanikern trodde att han skulle ha klar bilen imorgon så jag kan ta bilen hem från jobbet. Vore riktigt skönt att åka bil istället för buss.

Och jag är så glad över att jag var ledig idag. Jag har hunnit få tag på en startmotor, lämna in bilen till verkstad samt städa! Detta hade jag inte hunnit/orkat om jag dessutom hade jobbat.

Men jag kan säga att det var inte det enklaste att få rosthögen till verkstaden. Det första jag gjorde var att ringa Jossan för att fråga om hon kunde följa med och köra hem sen. Det var inga problem. Därefter kom svårigheten att hitta nån som kunde hjälpa till att få igång bilen. Det krävs ju ändå en del fart för att lyckas med springstart. Efter några samtal så ringde jag en sovande Johnny som sa att han kunde gå upp och hjälpa till.

Jag, Jossan och Johnny fick igång bilen. Den dog. Men vi fick igång den igen. Johnny satt glad bakom ratten, frågade om han fick köra till Tidaholm. Det dröjde inte länge förrän bilen dog igen. Johnny hoppade ut och puttade på tillsammans med en farbror som ville hjälpa till lite. Och bilen hoppade igång igen. För att återigen . Och den gången var det min tur att hoppa ut och skjuta igång bilen. Pust! Och sen höll sig bilen igång.

Och för er som tycker att min bil är konstig.. Den är sån! Grejen är att den kan dö flera gånger när den är kall. Men sen så brukar den ju alltid starta.

Vi styrde kosan mot Tidaholm. Johnny svor över mina obefintliga bromsar. Han körde så lugnt och försiktigt så man skulle kunna tro att han övningskörde. Men tydligen så var han bara rädd för bromsarna. Och han blev riktigt förvånad när bromsarna sen helt plötsligt en gång fungerade som dom skulle.

Vi åkte med Jossan hem, åkte förbi Donken och köpte proviant som vi intog hemma hos Johnny innan vi bröt upp åt varsitt håll. Jossan skulle jobba och jag skulle städa. Vilket jag faktiskt har gjort med! Åsa är fruktansvärt stolt över sig själv! Bara disken kvar och den ligger i blöt. Hoppas hinna den innan det är dags att dra till Johnny igen. Denna gången för att se på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0