Jag har varit dålig...

på att blogga det sista. Även på min bilddagbok har jag varit slö.  Fast i verkligenheten är jag inte lika slö. Igår tvingade jag mig upp trots en hemsk huvudvärk. Hade nog inte gått upp om det inte var för att Helen låg på soffan och min pappa skulle komma och kolla på bilen.

Ja, denna bil. Denna rosthög som startat i alla lägen startade inte i lördags. Jag var i Jönköping med tjejen jag är kontaktperson åt, vi var på bio. När vi skulle åka därifrån så sa det bara "klick" när jag vred om nyckeln. PANIK! Men efter att jag hade ringt Frida, som inte svarade, så hoppade den igång. Och Åsa kunde pusta ut. Åkte hem med tjejen, tänkte inte mycket mer på vad som hänt i Jönköping. Tills jag skulle åka hem och bilen totalvägrade att starta. Efter många om och men så kom det lite folk och vi fick igång bilen på springstart.

Min far kollade på den igår. Idag har jag varit på skroten och köpt ny startmotor. Och fatta vilken tur man kan ha, fanns en startmotor som passade min lilla rosthög här i Falköping! Jag var beredd på att förmodligen få beställa nån från en skrot långt borta.

Nu ska jag bara hitta en mekaniker som vill ta sig an att byta min startmotor med. Och när jag hittat det så måste jag hitta lite ledigt folk som kan hjälpa mig att få igång min bil.

Förutom att kolla på bilen så hade var jag och far ute och åt. Vi var på Shanghai och åt deras Mongoliska barbecue. Riktigt mumsigt var det. Det blev även bytt däck på rosthögen i mörkret så att när bilen fungerar som den ska så är det vinterdäck på. Hade en riktigt trevlig dag med far.

Och nu ska jag vandra upp till stan för en fika med Johanna, tar med mig mitt lilla block och penna och fortsätter min jakt på bilmekaniker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0