Nattligt nöje?

Luft full med kärlek

Sakta kväver mig

Andra får luft


Ansikte lyser av kärlek

Medans andra lyser falskt

Olika själar olika känslor


Känslor stormar som hav

Jag blåser upp en bris

En stormig natt


Himlen lyses upp

Känner ljuset trängas inpå mig

Det är mörkt så mörkt


Dörr som står på glänt

Jag bryr mig inte

Kämpar för att få upp den


Ett par armar runt mig

Men blott en fantasi

Dina armar runt mig


Dröm full med längtan

Men när jag vaknar är allt borta

Längtan var blott en dröm

En dikt jag skrev när jag gick i gymnasiet.

Sitter och läser lite av mina dikter ikväll, har strax tänkt gå och lägga mig. Alla dikter orkar jag inte läsa igenom idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0