Matångest

Blev väckt redan tio i tio i morse av en Slyna som ville fika. Och alla som känner mig vet att det ska till mycket om jag ska tacka nej till en fika. Så jag masade mig upp och gjorde mig iordning lite snabbt och vi drog fram till stan. Det var fikaLilla Blå, mobilinköp på Expert, en sväng på Intersport samt lampaffären.

Lite omvända roller dock eftersom det var Slynan som stod för shoppingen, två personer shoppar. En kille och en tjej. Och det är killen som har samlat på sig massa kassar. Tjejen föreslår även att han ska köpa färgade spotlights till sovrummet, porrbelysning ska det ju vara.

Massa planer inför dagen. Tråkiga planer. Tvätta, diska, städa, gå igenom förrådet. Men först så känner jag att jag måste äta. Och jag har verkligen ingen lust att äta. Därför sitter jag och slöar framför datorn istället för att komma igång. Men jag måste få ordning på matvanorna igen, det är inget bra att äta såhär sporadiskt. Men bara tanken på att stoppa äcklig mat i min mun ger mig ångest. Inte för att jag inte vill äta, det vill jag, men jag har absolut ingen matlust.

Så nu ska jag gå till kylskåpet, stå och äcklas en stund för att sedan hitta det minst motbjudande att tvinga i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0