Måndag....

Så var det måndag igen. Just nu känns det väldigt mycket måndag eftersom bloggen vägrar lägga upp bilderna jag tog igår så de får vänta.

Började dagen lagom seg, insåg att jag precis hade stängt av alarmet och hoppade upp ur sängen för att inte försova mig till jobbet. Lyckades komma inspringade exakt kl 7.00 idag.

Trött har jag varit, finns många bevis för det. Dels ett nytt fint jack i min mobil efter att jag tappat den i marken. Detta lyckades jag med genom att lägga mobilen mellan örat och axeln för att tända en cig och när cigen väl var tänd på lyfte jag på huvudet. Fick lägga mig på alla fyra och fiska fram den under en bil som stod bredvid och som tur var så svarade ingen i andra änden.

Min självcensurering har heller inte funkat. Kom på en grej jag hade glömt, kände ett starkt behov av att säga nåt rakt ut. Censurerar först Fan, därefter Helvete för att istället utropa Fiiii för att sedan komma på att det var kanske ännu värre.... Min kära arbetskamrat mitt emot mig sade snällt "Det var fikon du tänkte säga".

Lunch på Hotellet med mor. Blev lasange. Gott gott.

Väl i Falköping blev det en promenad med Johanna (M som inte alls heter M) innan det var dags för ett möte med Miljöpartiet. Detta tog plats ute i Vårkumla efter lite knasiga omständigheter som gjorde att vi kom igång sent.

Nu ska jag strax lägga mig för att orka med morgondagens budgetberedning. Kommer somna in med mina anteckningar från förra gången som jag inte lyckas begripa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0