Handymen och grillning

Söndagar ska ju vara riktiga slappdagar. Så efter att Nathalie hade åkt hem så satte jag mig framför datorn. Dröjde inte länge innan jag blev bjuden på fika till Nanna. Kom dit lagom till att ta kort på Texas (med Kuken) medan han stod med disken och Slynan som var Nannas handyman för dagen. Han satte upp en gardinstång över dörren samt Nannas tavla i köket. Vilken jag var tvungen att ta kort på eftersom hon så gulligt skrivit upp vad hennes kille och kompisar är allergiska mot eller inte tycker om. Det är lite på varje förutom Helen där det står att hon inte äter alls.

   


Därefter blev det en promenad med Jojjo tills dess att Chassen hämtade upp mig i den svarta pärlan och vi drog till mataffären i dunket av Lillasysters Berätta det för Lina för att inhandla det sista för vår grillning. Att det ska vara så svårt att bara välja potatissallad! En flaska rött kom fram som vi avnjöt medan vi grillade. Vädret var vackert, köttet blev lite bränt eftersom jag pratade i telefon istället för att kolla grillen, jag gapade och svor åt några småungar som kastade ut glasflaskor och burkar på vägen som resulterade i att 18 bilar och en cykel körde på glaset. Då får man faktiskt gapa på små ungjävlar. Vi tjatade på Micke att han skulle komma förbi och blev glatt överraskade när han plötsligt stod utanför dörren.

   
    
    
   
   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0