Fikor och dubbeldejt

Efter ett besök hos syster i torsdags, där jag lämnade lite grejer till henne, så åkte jag och hämtade upp Chassen och vi tog rosthögen fram till stan för en fika Lilla Blå. Det var frallor, drickor, sol och trevligt sällskap. Även Jojjo och Anna kom förbi en sväng.

  


Därefter blev det lite shoppingLindex där jag inhandlade nagellack, ett till par solglasögon och sockar samt Apoteket där jag hämtade ut massa allergimedicin. Nu ska jag väl klara sommaren.
Rosthögen brummade sedan upp oss till Mössebergsgården, även kallat Pensionärshemmet. Där satt vi i solen och njöt av varsin glass och pratade massa. Fick dock byta bord efter en stund då jag upptäckte massa myror! Snacka om panik när jag märkte att jag hade en på mig med! Ringde Calle och bjöd med honom på våran dejt. Så helt plötsligt blev det en dubbeldejt. Alla dejtade alla.

     


Hungern kom över oss och vi drog till Sibylla där Calle mötte upp oss, finklädd i kjol (ok, kilt då) dagen till ära. Körkorten kom upp, Calle visade sitt gamla och vi höll på att trilla av bänken. Det kan man kalla förvandling!

   


Vi drog sedan till Skövde. Hämtade ut biljetter och tog sedan en fikaNorma Jean. Det var Cocoa Cream och dålig humor. Dels från oss men även från killen vid bordet bredvid som tydligen träffat Calle tidigare i sällskap av Rädis. Alla känner alla typ. Sen skyndade vi oss till bion för att se 27 Dresses. Jag har sett den innan men Chassen ville se den och jag tyckte ju att den var bra så... Jag och Chassen satt på varsin sida om Calle och myste till det.

   


Innan vi sa hej då så tog vi en sväng till berget. Calle dansade på sten och sedan bildades det hög på samma sten. En riktigt heldag med andra ord.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0