Ettårsfirande med Baby

Tidigare ikväll var jag och min baby i Skövde för att fira ettårsdagen. Det är ett år sen Chassen hamnade på Eurovisionfest hos mig och vi började prata. Det var vi ju tvungna att fira.

den svarta pärlan tog oss till Skövde där vi gick till Mango för att äta en trevlig middag. Vi beställde in två förrätter att dela på, varsin varmrätt och öl. En av oss tog en stor stark medan den som körde fick nöja sig med en lättöl.

Vi höll på att dö av skratt när vi upptäckte att den "vackra" borddekorationen påminde om den andkuk vi såg igår på Pensionärshemmet. Givetvis var vi tvunga att ta massa kort på detta då vi inte fick med det som hände igår på kort. Först fick vi bevittna hur hanen besteg honan men den synen efteråt slog faktiskt belägringen med hästlängder. Både jag och Chassen grät nästan av att vi skrattade så.

Vi njöt sedan av den goda maten, efter vi hade tagit massa kort. Vi åt och vi åt. Tills vi inte orkade mer. Därefter drog vi till Norma Jean's, vårt favvofik i Skövde. På vägen dit fick jag mat- och ölhicka. Man ska akta sig för att äta för mycket.  Återigen blev det varsin Cacao Cream som vi köpte kladdkaka till. Vi fortsatte att äta lite till. Hittade tidningen Chili, vilken förde oss tillbaka många år i tiden. Det blev högläsning medan vi försökte få i oss ännu mer. Isse gick förbi och jag hann få en kram av henne. Kallt som attan var det så vi drog tillbaka till stan medan vi skrålade till massa gamla lovesongs. Till slut kom även den obligatoriska tändaren upp med.

Hem till mig där vi grejade lite framför datorn, diskuterade viktiga saker vid fläkten av vilka ett citat jag var tvungen att skriva ner, det passar sig dock inte på min blogg men de som har Helgon kan kolla citatet på min dagbok. Och ett tips till alla som firar ett år, ät inte så ni nästan spyr! Man orkar ju inget efteråt...

    
   
  
   
  
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0