Shopping, Herrljunga och paketinslagning

Igår var jag ledig. Det var riktigt skönt. Började morgonen med att Johnny kom in och väckte mig. Började prata på msn i förrgår och det visade sig att vi satt i varsin lägenhet och drack lite. Så jag tog mitt vin och gick iväg till Johnny. Vi drack, åt och pratade halva natten. Framåt fyra blev dock bägge jättetrötta och medan Johnny sov på soffan så lånade jag sängen. Vid tio på morgonen så var det sen dags att gå upp för att han och hans inneboende skulle iväg och panta.

Jag drog hem för att göra mig iordning inför min shoppingtur med Chassen. Hon slutade tidigare och kom och hämtade mig. Vi drog fram till Lilla blå och fikade i över en timme innan vi tog tag i det och påbörjade vår shopping. Vi sprang i massor affärer, letade födelsedagspresent till Nanna. Jag och Chassen hittade även lite saker till oss själva... Som vanligt.

Vi åkte även till bilskroten för att jag kände att jag var tvungen att skaffa en spegel som vill sitta uppe till bilen. Det var en ny upplevelse för Chassen när vi gick runt där bland alla bilar och försökte ta oss till Peugoetavdelningen. När vi väl hittade den tog jag den spegeln som det var lättast att ta.

Efter att varit på affären tillsammans med så hjälpte Chassen mig upp med alla grejer och jag gjorde mig iordning för att åka till Herrljunga för att träffa Leena.

Väl i Herrljunga så kom regnet samtidigt som Leena. Vad kunde vi göra förutom att skratta åt det. Vi satt på stationen en stund, hemska människor bl a en alkis som gick och rotade i papperskorgarna och var tvungen att prata med just oss. Så vi gick ut då det lugnat sig och bara duggregnade. Vi hittade ett uteställe där Saga var välkommen att sitta på terassen och Leena fick sig en öl och jag en Ramlösa eftersom jag hade bilen på stationen. Riktigt trevligt var det. Mycket trevligare än vad jag trodde man kunde ha i Herrljunga. Tyvärr så var vistelsen alldeles för kort och det var snart dags att åka hem igen.

Hemma i stan så hämtade Chassen mig och vi åkte och köpte pizza. Hem till mig, slängde på en film och tog sen en paus för att färga hennes hår. Vi passade även på att slå in presenterna till Nanna.

När vi sedan var klara med allt så fortsatte vi med filmen men med en timme kvar insåg vi att vi var för trötta för att se klart och hon åkte hem och jag la mig.

Tog sovmorgon idag. Gick upp och städade. Skulle behövt städa ännu mer men nu går det att vara här iaf. Duschat samt pratat i telefon med Nathalie och Leena. Riktigt skön dag.
Sen födelsedagsfest hos Nanna. Har alkohol hemma och hon bjuder på mat. Festa med kompisar är alltid trevligt. Men först ska jag göra mig iordning.

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Ska inte klaga på herrljunga :(

2008-07-05 @ 16:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0