Söndagsmiddag med köttmos

Nu har två av mina älskade vänner varit här på middag. Chassen kom tidigare och hjälpte mig i köket genom att ta kort, vända runt på köttbullarna samt förse mig med cigaretter. Det är ju bestämt att jag ska sluta röka imorn, försökte redan idag eftersom mina cig var slut men glömde ta på mig plåster och bestämde mig då för att hålla mig till ursprungsplanen, nämligen att sluta imorn. Vi kom fram till att det var bra att det finns kort på mig när jag lagar mat eftersom folk verkar ha ganska mycket fördomar om oss, inte bara om matlagning utan om mycket olika saker.

Medan jag höll på att laga mat så ringde min mor och frågade vad jag gjorde. Jag förklarade stolt att jag stod och lagade mat, nämligen köttmos. Hon hade faktiskt aldrig hört talas om det. Inte jag heller faktiskt. Men en ganska bra förkortning på köttbullar och potatismos eftersom det är ju ganska långt. Jag lyckades sen säga det igen så jag anser att jag nu har döpt om det.
Nanna kom direkt efter jobbet och gjorde oss sällskap när vi åt det goda köttmoset. Därefter åkte kaffet på och jag passade på att utnyttja gästerna lite genom att låta dom hjälpa mig bära ner alla julsaker. En kartong var bar vi ner i förrådet.
Därefter blev det soffmys med massa snack tillsammans med kaffe och mazariner.

Nu har jag en lugn söndagskväll för mig själv för min inneboende är hos sina föräldrar. Jag har ändrat min header här på bloggen, njuter av mina sista bloss (jag kommer fortsätta feströka men på veckorna är det slutrökat) samtidigt som jag letat upp plåster samt sugtabletter för att klara av morgondagens rökstopp.




Kommentarer
Postat av: anna

vackra åsa! så fint du fått det här inne och vilken snygg kjol!
och - har du rasat i vikt? Du ser petite ut!

ja vi kan nog ta en bio ihop nån gång!
kramar!

2008-01-21 @ 01:24:04
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: :: N A D I A ::

Gud så gott!

2008-01-25 @ 00:42:04
URL: http://zooega.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0