Söndagen efter en tv-lördag

Nu är söndagen här. Har varit uppe på ÖoB och hämtat min elvisp samt shoppat lite. Elvispen hade Nanna lånat och igår när jag satt och funderade på att göra potatismos till middag idag så kom jag på det. Blev även en kopp kaffe med Nanna på hennes rast. Bjöd även hem henne på mat och efteråt ringde jag Chassen och bjöd henne med eftersom hennes spis krånglar.

I mitt nya liv så ingår det ju att laga mat varje dag. Måste bara vänja mig vid att äta själv med. Hittills så har jag bjudit hem kära vänner på mat varje gång jag lagat till något. Och idag blir det köttbullar och potatismos. Helt hemlagat. Ska börja med maten sen, först ska jag bara greja lite i lägenheten.

Igår hade jag en tv-kväll tillsammans med min inneboende. Hon låg i hörnet och jag låg närmast tv:n. Jag och Chassen hade pratat om att ta en nykter sväng ut men bägge två var off så vi struntade i det.

Jag måste bara säga att vänner är underbart att ha! I mitt kollektiv finns det så mycket kärlek så att det räcker och blir över. Det finns kärlek på flera sätt, dels som den mellan Nanna och Niklas som nu i veckan firade två månader sen första kyssen (i min säng...) och även den mellan alla oss kompisar. Alla mina vänner är underbara!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0