Helgen har börjat

Nu har helgen börjat för mig. Lyckades kliva upp ur sängen för en timme sen, det var riktigt skönt att sova ut. Jag borde sluta sitta framför datorn sent in på nätterna, speciellt om man ska upp tidigt.

Igår var ju en sån dag då jag gick upp tidigt eftersom jag skulle till Göteborg med Eb. Jag sov 4-5 timmar innan väckarklockan började ringa. Testade min motståndsförmåga mot impulsköp ordentligt och lyckades bra om jag får säga det själv. Endast ett par skrubbhandskar på rea, 21 kr.
Massa fika blev det i Göteborg. Två stycken. Årets första semla är äten. Hemmabakad var den.

Väl tillbaka i Falköping tog jag svängen förbi jobbet för att hämta lönebeskedet. Det hade dock inte kommit men lite handlande blev det. Köpte nödvändigheter såsom batteri och ett torkställ så jag slipper ha kläder hängande lite överallt i lägenheten. Köpte oxå lite fika, fincola till fulcola pris samt finmuffins till fulmuffins pris, som jag tog med till Nanna och hennes nya lägenhet. Första gången jag såg den med hennes möbler i. Även Chassen och Niklas kom och fikade med oss.

Jag var riktigt trött igår. Väl hemma så tog jag det lugnt. Kom på strax efter 10 att jag var vrålhungrig och jag hade helt glömt bort mina planer på att åka och handla igår. All mat jag haft hemma hann bli uppäten under dagarna jag inte hade pengar kvar. Så jag kollade runt och hittade en hungrig Helen och en hungrig Bitch.
Så vi satte oss i rosthögen och åkte runt för att hitta en öppen pizzeria. Konstaterade att alla jävla pizzerior i hela staden stänger kl 10! Så vi hamnade på Donken. Får ju egentligen inte köpa mat ute längre enligt mina nya regler som även Chassen tänkt haka på. Men nöden har ingen lag.

Nu ska jag strax göra mig iordning för att träffa Cizzi på stan om mindre än en timme. Fika och gå till systemet. 25-års kalas för älskad kusin ikväll därefter lite fest i Nannas nya lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0