En ovanlig dag på jobbet

Jaha, då jobbar man idag igen. Sitter och stirrar på en skärm, lite irriterad över att jag inte har med mig mina terminalglasögon, och försöker få tiden att gå. Det ringer inte ofta, det är väldigt tomt i huset och jag som tycker om att det händer saker runt omkring mig.

En timmes lunch sen. Det är farligt! Man äter och sen så går man ut på stan och shoppar. Såg ett par örhängen igår som skulle passa perfekt till imorgon som jag inte ansåg mig ha råd med igår. Men det var igår. Idag är en ny dag.

Igår var jag här en timme och tränade lite inför att sitta här själv idag, fick fräscha upp minnet lite. Blev lite shopping med. Dock så borde jag lära mig att kolla upp saker, speciellt då jag var här en timme för tidigt igår. Men bättre för tidigt än för sent.

Efter att jag fräschat upp minnet en timme så åkte jag hem till Nanna och vi begav oss till Tidaholm för att hämta hennes mobil som hon lämnade in på lagning för ett tag sen. Mycket tjejsnack och annat med i bilen. Vi bestämde oss för att göra lite efterforskningar inför helgens 80-talsfest genom att hyra Tjenare kungen. Jag skyndade mig att utföra alla ärenden och sen åkte vi och hyrade den samt ringde runt och kollade om andra oxå vill komma. Fick med oss Linda och grannen (aka bitch, Martin eller M-type) Vi kollade på film, pratade, Nanna fastnade för syntolksversionen av filmen och åt popcorn som sig bör. Inget snacks är väl så 80 som popcorn...

Kommentarer
Postat av: Nanna

Du glömde skriva aka Brunlund!

2007-09-21 @ 12:47:50
URL: http://moonglow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0