Efter lunchrasten

Hade nyss en lunch på 40 minuter. Det vanliga är en timme men eftersom det är ont om folk och mycket att göra (för andra, inte mig...) så blev det kort lunch idag. Dvs ingen shopping. Och ingen shopping blir det efter jobbet heller eftersom jag inte slutar förän klockan 18.

Vad har jag gjort då förutom ätit? Jo, jag har faktiskt sökt två tjänster idag nu medan jag suttit här. Jag vill ha jobb! Trött på att gå hemma och vara fattig. Så då gör man något åt det. Hoppas bara att jag får jobb nångång. Jag är inte född till att vara en fattiglapp. Nä, jag ska ha gott om pengar. Fy vad jag låter som en kapitalist. Men det är jag inte. Vill bara känna att jag alltid klarar mig samt kunna dela med mig till alla nära och kära.

Nu väntar jag på att klockan ska gå så jag får röka. Tog ett beslut på vägen till jobbet idag. Frågan är om jag kommer hålla det eller inte. Men jag ska satsa på att vara rökfri på måndag. Det är ju höst så det är väl dags för mitt vinteruppehåll snart. Lika bra att börja i tid, då är man ju rökfri lite längre. Det säger jag bara eftersom jag trillat tillbaka varje sommar hittills.

Och bara så ni vet, det är inget löfte utan en tanke om ett försök till att sluta. Igen.

Varför har Aftonbladet valt att lägga ut alla kolumnister i Puls så man inte kan läsa det gratis som innan? Riktigt dåligt tycker jag! Fy skäms! Jag har alltid läst denna tidning, klagat över det dåliga nyhetsflödet när förstasidan handlar om typ Paris Hiltons stuckade lilltå men ändå läst den. Men det sista så har allt bara blivit sämre. Fy!

Kommentarer
Postat av: Erik

Grönpolitik, nja. Miljöpartiet är bra att dom finns. Men jag vill banne mig inte att dom ska komma till makten!

2007-09-21 @ 17:39:53
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0