Virrig elektrifierng

Ojojoj vilken dag! Jag tar det från början;

Kommer till jobbet och plockar på mig det jag behöver. In i salen, upp med tentan... fel tenta! In på ett kontor. Ringer första stället. "Kolla där"... samma tenta. Ringer universitetsläraren, "Du har skickat fel tenta" "Ok, den rätta kommer på faxen om dryga timmen"

Vänta på rätt tenta som kommer ca 1 timme och en kvart efter det att tentan skulle startat.

Inser att jag inte hinner till systemet... Som tur är har jag en snäll kompis som fixar det åt mig, dock har hon inga pengar till det så hon måste komma till mitt jobb och hämta.

Tentavaktning med mycket studerande.

Halv tre, 1,5 timme efter att jag egentligen skulle slutat är allt klart.

Upp och handla mat inför kvällen. Ska göra tacco-buffé med quorn. Slänger i varorna i vagnen. Möter en kvinna med en stor ost i korgen strax innan kassan och kommer på att jag måste ha riven ost.

Ut till bilen. Pusta ut och ringa ett samtal. Sätter mig i bilen. Har jag några kryddor hemma? In i affären igen. Plockar på mig två kryddpåsar. Springer mot kassan. Ser en korg med majs och inser att jag glömde köpa majs med första gången jag var inne.

Hem och sätter på datorn. Krånglar. Virusscan. Hittar lite.

Dammsugning. Går riktigt fint men tar tid. Upptäcker kontakten som jag lyckats göra sned. Tänker att jag måste rätta till den. Tar bort plasten. Tänker "jag orkar inte stänga av strömmen, datorn är ju på" och får en stöt. Men kontakten sitter som den ska igen nu.

Tillbaka till datorn. Ingen nätverksanslutning. Upptäcker att strömmen i halva lägenheten gick när jag blev elektrifierad. Hämta stol i köket och sätta på den igen.

Och nu fungerar allt. Messen om killens lopp ramlar in. Snart i mål.

Och jag ska åka till stationen för att hämta upp alla alkohol som snällaste Johanna köpt åt mig. Utan henne hade det blivit en fest-eurovision-tacco-kväll utan alkohol.

Undrar vad jag glömt köpa mer....

Kommentarer
Postat av: Anna

ojojoj

andas åsa andas!

pussa på!

2007-05-12 @ 19:46:56
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0