Just another day

Idag har jag verkligen ingen energi. Sitter på soffan och slöar framför tv:n. Dock så får jag ett ryck emellanåt och gör något åt lägenheten. Men tyvärr är rycken alltför korta och för sällan.

Det blåser jättemycket ute. Det är så att man får tända cigaretten innan man går ut. Dessutom har askfatet gått sönder. Dags att köpa nåt nytt. Imorgon kanske. Och dessutom kolla på skorna som jag såg på Euro Sko.

Var på Skopunkten igår och letade skor till bröllopet men hittade inte ett enda par som kändes ok. Helt utplockat.

Idag saknar jag bilen. Hade jag haft den så hade jag förmodligen haft energi för att ta mig ut men som det är så går jag här hemma och får lite ryck emellanåt.

Jag är lite nedstämd. Inte blev det bättre av att jag hittade glass i frysen. Det är många krav på mig, krav som kväver mig. Jag vill välja själv hur jag ska leva mitt liv, andra ska inte tvinga mig. Vill jag inte så vill jag inte. Jag är trött på att lägga mina tankar åt sidan bara för att andra vill att allt ska vara bra som om inget har hänt. Men massor har hänt, massa saker som jag mår dåligt över. Jag kan inte bara dra ett streck över allt jag mår dåligt för och sen låtsas som inget hänt.

Dags att leta igenom frysen och se om man har något att äta förutom glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0