Idag ska jag starta mitt nya liv...

Jag tänkte försöka komma i säng innan tolv. Ok att det är fredag men jag har ju faktiskt lördagsplaner som gör att jag måste upp tidigt. Jag ska träffa massa miljöpartister i Skövde imorgon.

Jag kände det i morse när de ringa om intervjun, jag hade önskat att jag var vaken och lite mer på alerten. Som tur är så hade jag papper och penna brevid mig så jag slapp springa upp nyvaken och leta efter det med.

Nu på kvällen så har jag och pojkvännen gjort mat, en jättegod pastasallad med massa sommarfräscha saker i såsom minimajs, hela ärtepungar, groddar, soltorkade tomater mm... Och självklart med vitlöksbröd och tzatziki till. Jag har torskat på det.
Till efterätt blev det kex med kravmärkt brie samt en vitlöksbrie. Till det tittade vi på film, En motorcykels dagbok, som vi lånat på bibblan.
En helkväll med andra ord.
Innan dess tillbringade jag stora delar av dagen på balkongen i den underbara solen tillsammans med Storföretagens svarta bok. Vilket gjorde att jag letade efter rättvisemärkta alternativ i affären istället.

Nu ska jag försöka slita mig så jag kommer i säng innan tolv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0