Efter nubben...

Igår gick jag upp redan kl 10 för att åka med M och hennes mamma F och handla midsommar mat på PA:s. Det var jättekul att gå runt med två intresserade personer i en mataffär och förklara den svenska matkulturen. Det började redan utanför när vi skulle köpa jordgubbar. Det var en ganska stor prisskillnad, 50 kr för 3 liter tyska och 35 för en liter svenska. Men jag envisades med att det skulle vara svenska.
Vilket jag senare fick rätt i. De sa att svenska jordgubbar skiljde sig från de franska på ett positivt sätt.

Det blev färskpotatis, sill och nubbe till lunch med en stor jordgubbstårta till efterrätt tillsammans med trevligt sällskap och glada miner trots det tråkiga vädret.
Det blev sen en sväng upp till Mössebergsgården där vi tittade på en hundshow i regnet och sedan lyssnade på svensk musik.

Hela dagen gick ut på att äta och dricka te/kaffe. Men supertrevligt.

Idag låg jag länge men varit desto mer aktiv. Först slängde jag in en tvätt sen begav jag mig till gymet. Dock fastnade vi på bänken utanför väldigt länge. Skönt väder och trevliga samtal.

Så nu ska jag duscha och bege mig ut. Ska gå och titta på några datorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0