Changes of plans

Imorgon drar jag till Göteborg. En dag med trevligt sällskap och förhoppningsvis lite shopping. Fy vad äckligt oansvarig jag är! Jag borde verkligen spara alla mina pengar... Men men.... Det är inte så ofta man blir nybliven singel och behöver uppmuntras hela tiden. Dessutom behöver jag verkligen nytt schampo och moder åker inte upp till Stockholm förrän nästa vecka...

Förbannade A-kassa!!! Jag vill ha mina pengar! Här går man och sliter häcken av sig, man läser på heltid och pluggar på heltid och det ställer bara till beskymmer. Papper som ska in från alla håll, papper som inte är tillräckliga fastän man lätt kan utläsa att allt är klart.
Och hittills har de inte hört av sig från stället jag var på intervju på... Undrar vart jag gjorde av pappret med numret...

Tur att jag i denna stunden har en förstående mor som inser att dotterns singelliv inte är lätt. Ok, hon menar väl inte att jag ska åka och shoppa upp pengarna istället för att spara allt så jag har råd att betala hyran. Förlåt föräldrar, jag vet att jag är oansvarig! Men någon dag ska jag bli vuxen ;)

Nu måste jag strax hoppa i säng om jag ska orka en hel dag med shopping!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0