Allt löser sig...

Lugn morgon, jag och R gick runt och latade oss och pratade med N i telefon tills klockan var två. Skönt värre. Sen blev det fart. R ska ju städa ur sin gamla lägenhet, jag skulle till AF. Men väl på AF kände jag att jag inte orkade prata med dom så jag satte mig vid datorn en stund, kollade på lite olika jobb som jag tänkte söka senare idag. Åkte sen upp till PAs för att köpa hårfärg och naturligtvis hade de inte den färgen jag vill ha. Så istället för att åka runt och leta så åkte jag fram till Lindex för där vet jag att dom har den, dock väldigt dyrt.

På vägen till Lindex så ringde min mobil och det var om jobbet jag hade sökt. Så imorgon börjar jag jobba igen. Känns lite konstigt efter att varit arbetslös i ca åtta veckor men gud var skönt! Jag är inte den som klarar av att sitta hemma på soffan hela dagarna och de flesta av mina kompisar har ju sommarjobb. Det är nästan lite hemskt... Tänk att vara 25 år och få haka sig fram under vinterhalvåret som timvikare för att sen jobba hela sommaren.

Två veckors introduktion till att börja med. Mycket att lära sig! Jag har kollat en del men det är mest priser som finns på nätet och det kommer ju inte vara min huvudsakliga syssla. Jag ska ju sitta på kundtjänst. Nice!

Snart bilbingo. Det var många år sen nu så det är väl dags. Förr brukade jag följa med mor till Ekedalen och gå på bilbingo. Nån gång lyckades jag få med far och exet i Mariestad med.

A-kassan verkar gå framåt. Nu är det klart att jag ska få pengar. Frågan är bara när. Ska det behöva ta så här lång tid? Jag har ju massa räkningar som måste betalas... Me don't like! Men allt löser sig. Det gör det alltid.

Kommentarer
Postat av: anna

du är så go åsa!
kram!

2007-07-25 @ 23:16:43
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: martina

skönt o få jobb! vart ska du jobba?

2007-07-26 @ 08:35:46
URL: http://rosadamen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0