Nästan uppe med tuppen

Idag har jag gått upp tidigt. Allt för att hinna med allt som ska hinnas. Egentligen hade jag inte tänkt gå upp så här tidigt men när jag öppnade mitt lönebesked igår så blev jag väldigt konfunderad. Det fattades massa pengar. Så upp tidigt för att kolla upp det.

Igår var jag uppe ganska tidigt med. Gjorde iordning mig och försökte få tag på Johanna eftersom jag skulle få se hennes nya mobil. Det var dock inget svar där så jag ringde Nanna och vi tog en fika på Lilla Blå. Medan vi satt där kom Johanna och Eldor och vi fick sällskap en stund innan jag stack till jobbet.

Det var kväll som gällde igår på jobbet. Det märks att det närmar sig jul. Mycket att göra, vilket betydde att när jag kollade på klockan så fick jag en chock, jag hade redan arbetat i över tre timmar utan att titta på klockan.

Stackars Nanna fick stå och vänta på mig på parkeringen. Hon var där tidigt eftersom det har flytit på bra det sista på kvällarna. Igår var dock ingen sån dag utan vi kom ifrån lite efter. Sociala vi satt och pratade i varsin mobil på vägen till henne. När vi kom fram så blev jag uppbjuden på kaffe och kaka. Medan jag var där så pratade vi en del i telefon (fy vad sociala vi är...) men när Ramona ringde så ville jag verkligen prata med henne så jag sa god natt och åkte hem. Det var längesen vi pratade med varandra, blev över en timme i telefon. Men lika trevligt som alltid.

Idag är det Tidaholm som gäller sen. Jag och syster ska hälsa på nyopererade mor. Men först måste jag göra iordning mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0