Jobb och nattlig promenad

Blev en trevlig fika med Jojjo igår. Även Eldor kom. Men fikan blev alldeles för kort eftersom jag skulle åka till jobbet. Nanna ringde mig när jag satt på Lilla Blå och undrade om jag kunde hämta henne på vägen för det var en som var sjuk så hon skulle oxå jobba. Jag och Nanna är kompisar, hon bor här emellanåt och så jobbar vi ihop.

När jag kom hem kom grannen förbi. Sociala som attan var vi... inte... Jag satt vid datorn och Bitch vid tv:n förutom när Bones började 23.20 då satt vi bägge i soffan. Jag och Jojjo bestämde oss för att ta en nattpromenad såsom vi gjort förr. Vi vandrade runt i mörka Falköping och pratade. Länge. Det var så att Bitch började undra vart jag var.

Väl hemma satt jag och Bitch och pratade, läste lite och hade trevligt. Vi kom fram till att Bitch inte vet allt om mig. Han kan faktiskt missa saker.

Idag ska jag återigen träffa Jojjo, min älskade fikakompis, och sitta och sörpla kaffe (bara jag, hon dricker inte det) och röka i massor.

Ja, jag lyckades inte sluta i måndags. Jag gör ett nytt försök till att sluta röka vid ett annat tillfälle. Vid ett bättre tillfälle.

Drömmer om allt som ska göras med lägenheten. Ser massa jobb. Bänkskivor, kakel, måla. Ytterdörren ska ju även bytas men det gör inte jag. Kom på igår att jag måste ju ha en kedja på min nästa ytterdörr med. Mitt kollektiv har bara en regel, kom när du vill, använda nyckeln när du vill om du har någon men är kedjan på så vill jag inte ha besök så lås och gå. Det har knappt hänt att jag använt kedjan, iaf har ingen kommit då, men kedjan måste finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0