Allt som har hänt

Nu tänkte jag visa lite bilder på allt som har hänt sen sist. Först har vi dagen före dopparedan då jag, syster och kusin klädde grannen hemma hos min mor. Någon egen gran blev det inte i år.


Jag skäms lite över att säga det med kameran lyste med sin frånvaro både på julafton och juldagen. Julafton förstår jag eftersom jag sov större delen av dagen. Men juldagen förstår jag inte. Var och firade lite jul i Mariestad tillsammans med familjen där. Mysigt var det. Paket, julmat och älskad familj. Åkte hem för att fortsätta fira julen med mina vänner, det var ju juldagen... Så Dagnys blev det.

Dagen efter kände jag mig hängig, inte pga min förkylning utan bara för att allting sög. Så jag och Chassen rymde till Jönköping över dagen. Inget är bättre än massa tröstshopping. När man dessutom träffar på underbart folk så blir man extra glad. Vi handlade massor på IKEA, insåg att vi inte fick med cd-pelarna i bilen så vi fick strunta i att köpa dom, sprang runt en stund på A6, tog oss förbi Wokstugan, Chassen fick fel mat och sen låg vi på hennes soffa och kollade på film och tv hela kvällen.


Torsdagen och fredagen bestod av jobb. Men ändå så lyckades vi fixa till en liten bitchfest på fredagen och ta oss ut. Det var jag, Nanna, Chassen, Bitch och Jojjo. Riktigt nice. Förfesten tillbringade vi i köket där vi satt och pratade skit och käkade popcorn. Nanna fick nycklarna till min bil och äran att köra fram oss.




Igår fick Eb upp mig tidigt, vi tog en sväng till Skövde, hon köpte en ny mobil. Jag vill oxå! Därefter skulle vi ta en fika på stan, dock fick hon vänta länge på mig medan jag stod och köade på systemet för att köpa drickan till nyårsfesten. Hon åkte sen hem strax efter Ramona och hennes syster hade kommit. Vi åkte hem till mig, pratade och hade trevligt en liten stund innan det var dags för Ramona att bege sig hem till Stockholm. Efter det blev det sovning på soffan, förutom när Nanna kom förbi med mat till mig efter jobbet. Gulliga hon bjöd på maten som tack för lånet av bilen. Vi väntade in Niklas och kollade lite på tv innan dom åkte och jag fortsatte sova på soffan.

Det var lördag igår. La mig ungefär då jag brukar. Förutom att jag hade sovit på soffan i flera timmar innan. Det var inte lätt att få ur linserna kl tre på natten utan alkohol heller... Hoppas att denna jobbiga förkylning släpper snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0