Nu börjar semestrarna ta slut...

Folk börjar komma tillbaka till arbetena nu och man kan återigen sitta och maila med alla =)

Jag vet inte mycket om framtiden just nu och det känns på ett konstigt sätt bra. Den enda smogen i bägaren är pengar. Som alltid. Jag vill ju ha massa nya kläder, massa nya skor och en ny bil. Men plånboken skriker som alltid efter pengar så det får vänta. Det är lite speciellt jobbigt nu då jag har startat om ekonomiskt, jag har ingen koll över vilka nya utgifter jag kommer ha och intäkter har jag absolut ingen koll på. Det är en jobbigt grej med att göra slut. Ok, att hela grejen att göra slut är jobbig och man är ledsen och bla bla men sen upptäcker man att man är själv att betala allt helt plötsligt och vissa grejer som han ordnat med innan ligger plötsligt på mig. Och jag är ju fruktansvärt dålig på att hålla i pengar.

Att jag aldrig lär mig att jag inte klarar av godis. Köpte en stor godispåse i söndags och min mage har mått därefter. När ska jag fatta att det gör mer ont än nytta att köpa godis? Man kan ju köpa ett par trosor istället för godis. Eller något annat snyggt.

Nån dag så borde man sluta röka med. De pengarna skulle man kunna köpa mycket snyggt för. Men ni som läser, få inte för er nu att jag ska sluta röka nu bara för att jag skrev så. Det är bara en fundering och jag tänker inte sluta röka imorgon.

Kommentarer
Postat av: anna

haha vårig?
..ja en vår..så skulle sommaren fortfarande vara framför oss..*suck*

2007-08-15 @ 19:55:42
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0