Nära på matorgasm

Igår matvägrade jag. Jag hade med mig en matlåda från Findus men ville verkligen inte äta den. Jag ville inte heller ha någon äcklig färdigmat på McDonalds. Jag ville inte ha någon smaklös mat på ett ställe där kycklingen är torrare än Sahara. Jag upplevde helt enkelt avsmak inför all färdigmat som jag levt på nu hur länge som helst. Jag hade tröttnat på min singelmeny. Så jag satt i flera timmar med en kurrande mage på jobbet bara för att jag inte klarade av att äta mer smaklös mat.

Efter jobbet skyndade jag mig till Falköping och åkte och handlade. När jag kom hem ställde jag mig och gjorde lasagne. Lite jobbigt var det med tanke på att det var första gången jag gjorde det själv och dessutom så hade jag inget recept så jag fick göra på måfå. Det är väl inget svårt med det... men jag har aldrig gjort ostsåsen förut. Det var mitt ex:s jobb när vi gjorde lasagne. Men jag lyckades! Och oj vad gott det var! Varför har jag levt på färdigmat när jag lagar sån god mat själv?

Var hos Jojjo igår med och hämtade en datorväska som jag ska lämna tillbaka åt henne. Tänkte vara kvar i Skövde efter jobbet idag och se om jag kan köpa en ny cykel. Inte för att jag kan ta hem den men förhoppningsvis kan jag köpa den och så fixar man nån som hämtar den. Jag har ju alldeles för liten bil.

Min arm är mycket bättre nu efter karusellen. Dock satt jag och tittade på komedi igår och upptäckte att det förmodligen är något fel med mitt revben. Ok att det gör ont när man rör sig, när man tar i och när man lutar sig fram... Men det ska inte göra ont när man skrattar.

Snart dags för kaffe. Mums!

Kommentarer
Postat av: anna

åhh lasagne är ju typ det godaste man kan äta =)
mums!
och du är alltid välkommen till tidaholm om du saknar det gumman!
kram

2007-08-14 @ 12:08:11
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

jag har provtryckt på mitt första linne nu !
men det dröjer nog ett tag innan jag kommer igång..måste ju köpa i o greja..
så o du vill kan du beställa från shoppen..om du inte kan vänta..

2007-08-14 @ 12:19:37
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0