Kommunfullmäktige

Gick iväg till stan förut med Jojjo. Det blev ett himla rännande efter ett måttband, det slutade på Ö&b. Jojjo tog sedan bussen hem och jag insåg att det inte var någon idé att gå hem innan dagens möte så jag vandrade iväg till stadshuset och satte mig och pratade med likasinnade.

Hade svårt att bestämma mig om huruvida jag skulle stanna eller gå hem och äta. Dock bestämde vädret det åt mig för det spöregnade när kommunfullmäktige började. Så jag gick och satte mig och lyssnade. Många intressanta grejer idag faktiskt. Men det bästa var budgetdiskussion. Denna diskussion kom av att alliansen och sossarna inte var överens om ett beslut som togs i november och nu hade länsrätten beslutat att ärendet skulle tillbaka till kommunfullmäktige för att besluta om vilket beslut som togs.

Så dom kom alltså överens om att det var sossarnas budget som de hade antagit på mötet i november. Frågan framöver är nu om någon kommer avgå, vilket flera sagt tidigare att dom skulle göra om det blev sossarnas budget, eller om dom anser att förtroendet finns kvar för dom. Eftersom det är äldre män så kommer dom förmodligen sitta kvar...

Så intressant har min måndagskväll varit. Men det är väl inte så många förutom jag som tycker att den varit intressant. Man har även förstått idag att företrädarna för Falköpings Framtid, vilket är två tidigare Sverigedemokrater, flörtar för fullt med alliansen.

Så ser det politiska läget ut just för tillfället i kommunfullmäktige i Falköping. Om det nu är någon annan än jag som är intresserad...

Kommentarer
Postat av: anna

ja nåt dåligt va han...usch och fy för den läraren...blä
mitt självförtroende är i bott med..som vanligt..
men du är en ljuspunkt i tillvaron du =)
*kramar*

2007-08-27 @ 23:26:25
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0