Kantareller och gamla vänner

Satt och la in alla räkningar förut och kände en stark lust av att inte sitta hemma längre så jag ringde mor och frågade om inte hon var sugen på en tur till skogen för att plocka lite svamp och det var hon. Jag åkte iväg och hämtade upp henne. Vi började leta och kom på att ingen av oss äter svamp. Förut när vi plockat så fick min dåvarande kille svampen men nu finns ju inte han med i bilden längre. Så vi bestämde oss för att åka till Lisa med svampen, om vi hittade nån. Och det gjorde vi.

Fick lite fika hos Lisa och sedan begav jag mig till Hedvig där Sara just nu är med. Det är väl ca två år sen jag träffade Sara senast så det var riktigt trevligt. Barnen la sig och vi vuxna (hm... konstigt att kalla sig själv vuxen...) satt och tjatade skit och spelade tärning. Kom fram till att Hedvig har tur i spel och att jag och Sara borde ha tur i kärlek istället. Jag började säga vid 11 att jag borde åka hem men kom iväg först strax före ett. Har man trevligt så har man :)

Och så hem och läsa mailen och godkänna remissvaret samt äta lite yoghurt eftersom jag återigen glömt bort att äta idag. Och efter en sån här dag så kan man inte annat än gå och lägga sig med ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: ellisbellis

Humor... Ni åker och plockar svamp och väl i skogen kommer ni på att ni inte äter svamp :-)

2007-08-27 @ 08:18:14
URL: http://ellisbellis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0