Eh... pizza istället?

Igår blev det ingen bilbingo. Massa andra saker kom i vägen. Tråkigt, Istället skulle jag och sambo laga mat. Vi var och storhandlade för ett tag sen och tyckte nu att det var dags att laga till maten. Började så fint med att plocka undan allt gammalt i köket och förbereda disken. Men då lyckades jag skära mig på en konservburk. Gjorde ett snitt strax under nagelbandet på pekfingret. Ajaj. Medan fingret blödde så frågade jag min sambo om vi inte skulle köpa pizza istället. Men hon bara skrattade åt mig. Så det var bara på med plåster och fortsätta.

Gjorde en jättegod ugnsbakad rätt med qournfiléer, klyftpotatis, creme fraiche, röd lök och tomater. Mums! Det var så gott så vi ringde grannen och sa att maten var klar. Han kom över och åt lite med. Vi är som en enda stor familj :)

Jag var nog ganska trött igår... Vi satt och kollade på en bollywoodfilm som gick på ettan men jag tröttnade helt och gick och la mig istället. Tänkte läsa en stund men somnade med boken i handen och lampan tänd. Vaknade sen och upptäckte att lampan fortfarande var tänd. Tänkte Orka... och somnade om.

Och idag tycker jag synd om mig själv som inte kan använda vänster pekfinger när jag skriver.

Kommentarer
Postat av: anna

mm den där maten lät god!!
ja jag vet vad du vill ha!
...och jag kanske har kassar på G...mamma får agera sömmerska..haha
kram!

2007-08-16 @ 13:12:43
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0