Hur man får en söndag att gå...

Jag vaknade hyfsat tidigt, strax före 10. Mor ringde sen och kollade så att jag var uppe eftersom hon skulle komma och hälsa på lite. Jag hänger en stund i soffan innan jag skärper mig och gör iordning mig.
Blir upphämtade och åker hem till syster som precis har kommit upp. Hade med mig parfymen jag fick, Glow av J.Lo eftersom det inte passade mig för fem öre.

Det blev en sväng till Öb där jag köpte hårspray och tandborste. Men syster hittade mer och mor ännu mer. Åkte sen vidare till Nordiska där vi inte hittade något knappt. Dock köpte jag ett skohorn då vårat gamla gått i två bitar och föräldrar gärna vill ha det när dom hälsar på.

Ska hem till mig på en kopp kaffe och en visning av smycken men kommer på att jag bara har sojamjölk hemma så det får bli en tur till Willys för att köpa hem riktig mjölk att ha i kaffet.
Mor blir uppraggade av en kille från Telenor och kommer ut med en ny telefon.

Drack lite kaffe tillsammans med chokladmuffins samtidigt som det pågick lite smyckesförsäljning innan vi åkte till Athena och åt. Det blev en Kebabpizza utan champinjoner och det var riktigt gott. Jag har varit där en gång innan men då ätit från deras grillmeny.

Hem och plugga. Men trött efter maten och somnar efter några sidor. Vaknar igen vid 18 och går upp för att läsa lite till. Hinner inte långt innan mor ringer och berättar att hon är dålig. Blir att ringa syster och sen prata med moster som är med mor innan hon åker ambulans in till KSS.

In i bilen och iväg till Skövde. För säkerhets skull tar jag och syster med en t-shirt och några böcker. Kommer upp och sitter och garvar åt Lilla boken med sjukhushumor. Det framkommer att min mor fått gallstensanfall och vi får slutligen åka hem. Kör mor hem till Tidaholm, ringer moster på vägen så att kaffet är klart när vi kommer fram.

Och nu har jag kommit hem. Dags att duscha och försöka få lite mer pluggat. Inga smycken idag och lådan börjar sina... Men på onsdag kommer jag få massa inspiration :)

Kommentarer
Postat av: Anna

ojoj..det var en kaotisk dag du...lilla gumman.
när jag tittade ut igenom mitt vardagsrumsfönster förut så kom jag på att det är nästan exakt två år sen vi flyttade in här..och därmed två år sen jag såg dig i din ursnygga hundtandsmönstrade kappa komma gåendes på torggatan när det var en massa mchojar o sånt.

kram!

2007-04-23 @ 00:33:34
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0