In pain I trust

Vaknade av telefonen vid 11 i dag. Gick upp och fortsatte sedan i telefon med Leena tills jag kom fram till Plantis och mötte Anna och Johanna. Anna stack iväg på lunchträff och kvar låg jag och Johanna i solen. Riktigt skönt var det.

Funderade på att bada men det slutade med att jag åkte hem för att laga mat. Och här är jag nu. Maten står på spisen och dilemmat är om jag ska sitta inne eller ute och äta. Kolla på tv eller läsa.

Jag försöker allt vad jag kan att passa på att njuta av solen. Tack vare samtalet med Leena så kom jag ner på jorden igen efter nattens ångest. Det är underbart att ha vänner som förstår en och som kan hjälpa en ut från de svarta molnen. Dessa svart moln av ångest som kan komma över en helt plötsligt då och då. Och det är inte en grej man får ångest av, det är allt och inget. Men idag kan jag hantera det. Det går över efter några timmar. Några jobbiga timmar. Och sen känner jag mig ganska lycklig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0