Slödag

Idag har jag legat i sängen länge för att sen lägga mig på soffan och läsa. Det är massor jag måste läsa. Min B-uppsats kommer förmodligen att handla om (den ligger ute för ventilering just nu) hur Simone de Beauvoirs idéer från Det andra könet går igenom i hennes roman De vackra bilderna. Detta ska jag skriva 15 sidor om... På ett sätt kan jag säga att jag valt detta ämnet för att komma in mer i feminismen men även för att en kille på kursen är så antifeministisk så att jag kunde inte välja något annat! Hans feministiska analys av alla böcker går ut på att kvinnan är överlägsen och behöver inte mannen (?)
Tyvärr hamnade jag inte i samma grupp som han, hade sett fram emot att reta gallfeber för honom.

image45
Det första smycket jag gjort i "guld"

Nä, nu kanske jag ska lägga på ett kål. Är bortbjuden på te ikväll och då kanske man ska få på sig lite kläder. Annars så har jag gått runt i morgonrocken eftersom jag ändå bara ska plugga.

Kommentarer
Postat av: johanna

sött! :D.

2007-04-19 @ 17:53:09
URL: http://adore.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0